Debiut Plantwear na rynku NewConnect

8 stycznia 2020 roku odbył się debiut spółki Plantwear, producenta wyrobów drewnianych. Plantwear jest pierwszą spółką, która zadebiutowała w tym roku na warszawskim parkiecie oraz pierwszą spółką, która zadebiutowała po rozpoczęciu programu Partner Crowdfundingowy GPW. Cena akcji spółki na otwarciu wzrosła o 51,5% w stosunku do kursu odniesienia.

– Z ogromną satysfakcją dołączyliśmy do grona spółek notowanych na NewConnect. Za nami rok intensywnego rozwoju – w tym czasie Plantwear przekształcił się z jednoosobowej działalności gospodarczej w giełdową spółkę. Było to możliwe m.in. dzięki przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej oraz budowie społeczności klientów i inwestorów. – mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect odpowiada autoryzowany doradca INC S.A. Debiut Plantwear na warszawskiej giełdzie to pierwsze upublicznienie projektu, który prowadził kampanię na platformie CrowdConnect.pl. To również pierwsza spółka, która pozyskała kapitał w kampanii crowdinvestingowej i debiutuje na NewConnect po rozpoczęciu programu Partner Crowdfundingowy GPW. W pierwszej połowie 2019 roku Plantwear pozyskał  2,4 mln zł na platformie crowdinvestingowej CrowdConnect.pl należącej do Domu Maklerskiego INC SA oraz w ofercie prywatnej. Plantwear SA przeszedł zatem modelową ścieżkę od pozyskania finansowania poprzez crowdinvesting do wejścia na rynek publiczny.

Spółka konsekwentnie wypracowuje coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Zgodnie z szacunkami podanymi przez Plantwear, przychody w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaży wyniosła 3,0 mln zł. Biżuteria z drewna stanowiła w ubiegłym roku około 50 proc. sprzedaży spółki, co oznacza ponad 5‑krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedaży drewnianych zegarków wyniosły 3,7 mln zł i były wyższe r/r o niecałe 10 proc.

– Wyniki sprzedaży w 2019 r. znacząco przekroczyły nasze szacunkowe założenia i potwierdzają słuszność opracowanej przez nas i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Oprócz rozbudowywania naszej oferty produktowej, szczególnie ważne są dla nas relacje z klientami i otaczającym nas środowiskiem. Działamy zgodnie z polityką zero-waste, a także regularnie organizujemy akcje sadzenia drzew. – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear
O SPÓŁCE:

Plantwear – lider rynku lifestylowych akcesoriów drewnianych w Polsce, producent wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów. Działająca od 2013 roku marka systematycznie zwiększa sprzedaż i rozwija portfolio produktowe. Poza działalnością biznesową, Plantwear koncentruje się na budowaniu relacji ze środowiskiem i społecznością w której działa. Ekologiczna filozofia, objawiająca się w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia większej liczny drzew niż wykorzystuje w produkcji, sprawia, że wokół marki tworzy się zaangażowana społeczność.

Tagi: , , , ,