Render Cube z sukcesem zakończył ofertę publiczną akcji serii C

Render Cube S.A., autor hitu Medieval Dynasty, z sukcesem uplasowała wszystkie oferowane akcje w ramach II transzy emisji akcji serii C, prezentowanej na platformie CrowdConnect.pl. Oferta publiczna akcji Render Cube obejmowała sumarycznie 25 900 szt. akcji oferowanych w dwóch równych transzach, po cenie emisyjnej 150,00 zł. Spółka pozyskała łącznie około 3,9 mln zł na dalszy rozwój studia oraz flagowego tytułu Medieval Dynasty.

Decyzja o przeprowadzeniu oferty skierowanej do inwestorów detalicznych wynikała z chęci zapewnienia odpowiedniego rozproszenia akcjonariuszy i płynności w kontekście planowanego przez Spółkę debiutu akcji na rynku NewConnect. Środki pozyskane z zakończonej oferty publicznej akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty.

– Ogromnie cieszy mnie zaufanie ze strony inwestorów, którzy zdecydowali się dołączyć do naszego akcjonariatu. Render Cube założyłem w 2012 roku i jestem wdzięczny każdej osobie, która przyczyniła się do rozwoju firmy i jej obecnej silnej pozycji rynkowej. Posiadamy w portfolio globalny sukces komercyjny w postaci tytułu Medieval Dynasty, który będziemy rozbudowywać przez najbliższe lata, co w mojej ocenie przyczyni się do dalszego wzrostu wartości spółki i jej rozpoznawalności na arenie międzynarodowej – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.

Krótko po zakończeniu z sukcesem pierwszej oferty publicznej akcji, skierowanej do inwestorów, którzy obejmowali akcje o łącznej wartości nie niższej niż 100 tys. EUR, w dniu 19 lipca br. Spółka udostępniła publicznie Dokument Ofertowy, z którego treścią można zapoznać się na platformie CrowdConnect.pl oraz na stronie Spółki. Co warto podkreślić, cena emisyjna akcji serii C została ustalona na takim samym poziomie jak w ofercie publicznej akcji serii A i B i wyniosła 150,00 zł. Łącznie, z emisji nowych akcji w ramach serii B i C, Spółka pozyskała około 9,7 mln zł, a wartość obu ofert publicznych, razem z serią A, wyniosła około 16,8 mln zł. Do akcjonariatu w pierwszej ofercie publicznej dołączyły głównie polskie fundusze inwestycyjne, a w drugiej ofercie prezentowanej na CrowdConnect.pl, inwestorzy indywidualni. W obu ofertach publicznych Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A. Spółka deklaruje intencję zadebiutowania na rynku NewConnect jeszcze w 2021 r.

– Oferta publiczna akcji Render Cube cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych, jesteśmy zadowoleni z jej przebiegu oraz współpracy ze Spółką. Firma dysponuje bardzo mocnym tytułem, który wie jak skutecznie monetyzować w nadchodzących latach, a plany rozbudowy studia i zespołu przyspieszą wydawanie kolejnych, wierzymy, że równie udanych produkcji. Render Cube jest dobrym przykładem innowacyjnej spółki, operującej w branży nowoczesnych technologii, które Grupa INC wspiera w skutecznym pozyskiwaniu kapitału, a także w procesach związanych z debiutem na rynku NewConnect – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Domu Maklerskiego INC S.A.

Spółka przewiduje, że 23 września 2021 roku nastąpi premiera pełnej wersji gry Medieval Dynasty, której towarzyszyć będzie największa z dotychczasowych aktualizacji, wprowadzająca m.in. opcjonalny tryb dodania do rozgrywki bandytów. Obecnie gra jest dostępna w trybie early access w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach sprzedażowych. Wishlista produkcji przekracza 850 tys. zapisów.

Render Cube S.A. w 2020 r. osiągnęła 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miała premiera gry Medieval Dynasty w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku.