Sukces oferty publicznej Render Cube

Render Cube S.A., studio odpowiedzialne za hit Medieval Dynasty, z sukcesem zakończyło emisję akcji serii B. W ramach oferty prowadzona była również sprzedaż akcji serii A przez akcjonariuszy. Łącznie wartość oferty wyniosła 12,89 mln zł. Już 20 lipca rozpocznie się I transza oferty publicznej akcji serii C skierowanej do większych inwestorów indywidualnych, a 27 lipca rozpocznie się II transza, prezentowana na CrowdConnect.pl.

Oferta skierowana była do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje za nie mniej niż 100 tys. EUR każdy. Przedmiotem oferty było 38,9 tys. nowo emitowanych akcji serii B oraz do 98 tys. istniejących akcji serii A. Cena jednej akcji w ofercie została ustalona na poziomie 150 zł. Decyzją akcjonariuszy sprzedających w ofercie publicznej sprzedano 47 tys. sztuk. Pozostałe 51 tys. akcji jest przedmiotem transakcji bezpośrednio pomiędzy ak5cjonariuszami sprzedającymi, a inwestorami, głownie zagranicznymi podmiotami, po cenie 150,00 zł za akcję.

– Za nami bardzo intensywny okres, odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z polskimi funduszami inwestycyjnymi i to one w większości zostały naszymi akcjonariuszami w ofercie akcji. Środki pozyskane z emisji akcji serii B przyczynią się do dalszego rozwoju technologicznego i kompetencyjnego naszego studia, co przełoży się na zwiększenie skali działania i wzmocni nasze możliwości produkcyjne. Potencjał tytułu Medieval Dynasty i nasz plan jego dalszej monetyzacji, obejmujący premierę pełnej wersji, przygotowanie edycji na konsole, gogle VR, a także szereg DLC został doceniony przez inwestorów. Dziękuję wszystkim biorącym udział w ofercie publicznej akcji Render Cube za okazane nam zaufanie i dostrzeżenie naszych przewag rynkowych – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.

W ostatnim czasie Render Cube pozyskał globalnego partnera w postaci firmy Microsoft, z którą rozpoczął współpracę w ramach udostępnienia tytułu Medieval Dynasty w usłudze Xbox Game Pass For PC.

Współpraca Render Cube i Grupy Kapitałowej INC dotyczy przeprowadzonej oferty publicznej akcji oraz późniejszego wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect – Grupa Kapitałowa INC specjalizuje się w pozyskiwaniu finansowania oraz wprowadzaniu do obrotu zorganizowanego spółek z sektora nowych technologii. Kolejnym etapem współpracy jest przeprowadzenie przez Dom Maklerski INC emisji nowych akcji serii C, zakładającej pozyskanie środków z emisji w kwocie nieprzekraczającej 1 mln EUR, skierowanej głównie do inwestorów indywidualnych. Oferta wystartuje 20 lipca, a 27 lipca rozpoczną się zapisy w transzy prezentowanej na CrowdConnect.pl. Decyzja o przeprowadzeniu oferty do inwestorów detalicznych wynika z dużego zainteresowania ze strony mniejszych inwestorów oraz chęci zapewnienia odpowiedniego rozproszenia akcjonariuszy i płynności w kontekście planowanego debiutu akcji na NewConnect. . Co warto podkreślić, cena emisyjna akcji serii C będzie taka sama, jak w ofercie akcji serii A i B i wyniesie 150,00 zł.

– Dwie ostatnie oferty publiczne akcji, które prowadziliśmy pokazały rosnące zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych dobrymi spółkami planującymi debiut na NewConnect. W połączeniu z naszą bazą klientów detalicznych pozwala to optymistycznie patrzeć na rozpoczynającą się w przyszłym tygodniu ofertę Render Cube. Ze względu na zainteresowanie spółką ze strony inwestorów detalicznych, emitent zdecydował o przeprowadzeniu oferty akcji nowej emisji skierowanej głównie do indywidualnych inwestorów. Pozwoli to zapewnić odpowiednie rozproszenie przed planowanym debiutem na NewConnect – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Dom Maklerski INC S.A.

Render Cube w 2020 r. osiągnął 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miała premiera gry Medieval Dynasty, największego sukcesu łódzkiego studia, w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku.

Tytuł przez pierwszy tydzień sprzedaży znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam, a zebrana dotąd ilość ocen wynosi ponad 17 tys., dając łączny rezultat na poziomie 92% pozytywnych komentarzy. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 18,7 tys. osób. Do tej pory gra sprzedała się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy, a poziom przecen na platformie Steam nie przekroczył ani razu poziomu 20%. 17 czerwca 2021 r. gra Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.

W planach na 2021 rok jest premiera pełnej wersji gry Medieval Dynasty. Obecnie studio jest w trakcie implementacji rozwiązań z drugiej ogłoszonej oficjalnie roadmapy, obejmującej aktualizacje gry do III kwartału br. Gra jest dostępna w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach sprzedażowych. Spółka planuje niedługo rozpocząć pracę nad portem gry na konsole, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. W przygotowaniu jest już wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games, spółką zależną Incuvo, studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.